Odsłony: 43
Patrząc na oferty sprzedaży nieruchomości zauważyłem, że często osoby prywatne lub agencje nieruchomości pomijają odpowiednie pokazanie okolicy potencjalnym klientom. Zobaczmy zatem jak atrakcyjnie pokazać okolicę sprzedawanej nieruchomości.
Obecnie sam jestem na etapie poszukiwania własnego m4 i wiem, że dobra okolica, w której spędzę kolejną część swojego życia może mieć duży wpływ na moją decyzję zakupową danego lokum. Dlatego też uważam, że warto pokazywać to, co nie jest bezpośrednio w cenie sprzedawanej przez nas nieruchomości.
Pomimo tego, że poradnik ten dotyczy miejsc bądź punktów, które warto mieć w zanadrzu do swojej oferty, sam do tej pory niezbyt często (lub prawie wcale), pokazywałem okolicę fotografowanych przeze mnie nieruchomości na moim blogu. A to równie istotna rzecz, co nie znaczy że takich zdjęć nie robię. Wprost przeciwnie – pełnią one istotną rolę podczas mojej pracy na lokacji.
Co warto pokazać potencjalnym klientom?
Od razu przejdźmy do meritum i postarajmy odpowiedzieć na pytanie jaką przestrzeń powinniśmy pokazywać oprócz zdjęć nieruchomości. Odpowiedzi jest kilka.
1. Postawmy na widok z okien
W naszej ofercie warto pokazać widok, jaki nowy najemca ma z naszej nieruchomości. Idealnie do tego są zdjęcia z okien. Jeśli posiadamy także balkon, pokażmy to, co z niego widać. Z kolei, jeżeli naprzeciwko i w bliskiej odległości mamy kolejny blok, lub coś co przysłania nam widok, warto dokonać małej korekty – nie robić zdjęć na wprost danego obiektu, ale pod kątem.

2. Pokażmy ważne ciągi komunikacyjne w naszej okolicy
Nie wszyscy mają samochód, lub korzystają z niego podczas codziennych dojazdów do pracy. Dlatego w przypadku zdjęć do naszej oferty oraz w jej opisie, warto pokazać i opisać ciągi komunikacyjne, które znajdują się w okolicy. Przystanki, perony, a więc wszelaki transport publiczny jest sporą wartość dodaną, wpisaną w lokalizację naszej nieruchomości. Wystarczy jedno zdjęcie, które pokaże, że pod budynkiem lub w jego pobliżu mamy przystanek, a kupujący będzie wiedział, że nasza oferta jest tą, którą warto rozważyć właśnie pod kątem dobrego skomunikowania i ewentualnych dojazdów.

3. Obiekty rekreacyjne, gastronomia
Kolejnym elementem, który warto pokazać w ramach naszej oferty są wszelkie obiekty rekreacyjne znajdujące się w okolicy. Promujmy zwłaszcza zieleń – wszelkiego rodzaju tereny miejskie, takie jak parki, skwery, a poza miastem – lasy, które pobudzą wyobraźnię kupujących. Nic dziwnego, w końcu mamy modę na rustykalność, a bliskość natury jest bardzo w cenie. Nie zapominajmy też o lokalach gastronomicznych – jeśli w sąsiedztwie mamy dobrą restaurację, warto o niej wspomnieć.

4. Budynki użyteczności publicznej, a zwłaszcza szkoły
Jeśli sprzedajemy kilkupokojowe mieszkanie, postarajmy się o zrobienie choćby jednego kadru okolicznej szkole. Nasi kupujący na pewno myślą przyszłościowo, a jeśli nie mają obecnie potomstwa, być może rozważają w krótkim czasie powiększenie rodziny. Tym samym naturalną rzeczą jest informacja o placówkach oświatowych w okolicy przyszłego miejsca zamieszkania. Wszelkie typy szkół, począwszy od przedszkoli czy żłobków dla kupujących własne m będą z pewnością pomocne.

Zatem jak atrakcyjnie pokazać okolicę sprzedawanej nieruchomości? Mam nadzieję, że moje porady sprawią, że spojrzycie na problem sprzedaży nieruchomości szerzej. Warto wczuć się w rolę kupującego, pomyśleć kto będzie zainteresowany moją ofertą – inwestor, a może młodzi, którzy szukają pierwszego mieszkania? Chętnie dowiem się o Waszych doświadczeniach!
Zapraszam jak zwykle do odwiedzenia mojego portfolio zdjęć nieruchomości, gdzie zobaczycie najnowsze sesje!